mitt nya jag?

under många många år har jag kämpat med vikten. jag har sagt gång på gång till mig själv att "nu jävlar ska jag klara det här". har jag gjort det? ja, delvis. har jag fallit tillbaka? varje gång. och när jag gör det så ska jag överdriva så hemskt mycket, vilket ju gör saken ännu värre. jag ska försöka att ta allt med en nypa salt istället och sluta sitta och klaga och tycka synd om mig själv, vad hjälper det?

idag den första oktober så har jag börjat med något annat helt själv istället för att följa strikt efter viktväktarna eller liknande. jag har viktväktarnas "regler" i bakhuvudet eftersom jag varit med och vet hur det fungerar och jag gillar deras upplägg men nu har jag gjort ett par egna scheman som jag knappt vet själv hur dem fungerar, haha så det är ingen idé att jag försöker berätta men jag tror och hoppas på detta nu. jag har testat att bara äta sunt och motionera utan att göra en sådan stor grej av det hela men det fungerar inte utan jag behöver något (ungefär som viktväktarna) som hjälper mig på traven. därav mina hemmagjorda scheman/kalendrar och mitt skrivande här. och dessutom vill jag ju inte visa någon att jag misslyckas så är det upp till mig att visa vad jag går för nu, haha!


jag ska kämpa och jag ska klara det. kanske? eventuellt? haha jorå, jag ska!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0